Een complete visuele identiteit en website voor een bedrijf in persoonlijke ontwikkeling.
Het Verhaal Van Je Leven benaderde mij voor het ontwikkelen van een complete visuele identiteit. Als startend bedrijf binnen de wereld van persoonlijke ontwikkeling hadden zij niet alleen een website nodig, maar ook een sterk logo en een passende huisstijl.
Ik kreeg hierbij volledige creatieve vrijheid. De enige richtlijn was dat de identiteit ‘levenskleuren’ mocht uitstralen — een speelse, kleurrijke benadering die past bij de thema’s waarmee zij werken.
Voor de branding heb ik gekozen voor een organische lijn opgebouwd uit vier kleuren, die samen het hoofdkleurpalet vormen. Deze lijn kronkelt subtiel door de ontwerpen en symboliseert het levenspad dat ieder mens bewandelt. Het logo bestaat uit een silhouet van een persoon, met achter zich meerdere figuren. Dit staat voor jouw levensverhaal, en de mensen die daarin een betekenisvolle rol spelen.
Op de website keert de kleurrijke lijn als visueel element op iedere pagina terug, waardoor de identiteit consistent en herkenbaar blijft. Technisch heb ik gekozen voor een TailwindCSS-opzet, zodat ik snel, efficiënt en volledig responsive een moderne en functionele website kon bouwen.